Fraktpolicy
Fraktpolicy – StepFresh.se
Gäller för beställningar via stepfresh.se
Leveransområde
Vi levererar i första hand inom Sverige. För EU/Norden – kontakta oss innan beställning.
Leveranstider
-
Orderhantering: vi skickar paket vardagar.
-
Uppskattad leverans: 5–10 dagar från att paketet har skickats.
Observera att förseningar kan uppstå vid hög belastning hos fraktbolag och under kampanjperioder/helgdagar.
Fraktbolag
Vi levererar med PostNord, EarlyBirds och CityMail (beroende på adress och valt alternativ).
Spårning & avisering
När din beställning skickats får du en bekräftelse med spårningslänk/avisering från valt fraktbolag.
Fraktkostnad
Aktuell fraktkostnad visas i kassan innan betalning. Eventuell fri frakt kommuniceras i kampanjer.
Ej uthämtade eller feladresserade försändelser
Paket som inte hämtas ut inom fraktbolagets tidsfrist returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en administrativ avgift som täcker returfrakt och hantering. Om felaktig eller ofullständig adress angivits kan extra kostnader tillkomma.
Transportskador eller saknade varor
Kontrollera paketet vid mottagandet. Synliga skador anmäls direkt till utlämningsstället/fraktbolaget och till oss inom 48 timmar, gärna med bilder. Saknade varor anmäls inom 7 dagar.